Vnitřní pravidla pro ochranu osobních údajů
Obchodní název: Školní jídelna, Hradec Králové, Hradecká 1219
Sídlo: Hradecká 1219/11a, 500 03 Hradec Králové
IČO: 49335499
DIČ: CZ49335499
STATUTÁRNÍ ZÁSTUPCE: Svátek Martin
OSOBA ZODPOVĚDNÁ ZA OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ: Vašut Ondřej (Veřejná informační služba, spol. s r.o.)
Úvodní ustanovení
Tento předpis stanoví vnitřní pravidla pro technická a organizační opatření k nakládání s osobními údaji dětí / žáků / studentů (dále v textu jen žáků), zaměstnanců a třetích osob v nadepsané organizaci, aby byla v souladu s platnou legislativou a aby bylo v maximální možné míře (přiměřené účelu zpracování, riziku incidentů, předmětu činnosti organizace a jejím ekonomickým možnostem) zabráněno úniku, ztrátě nebo zneužití osobních údajů.
V organizaci dochází ke zpracovávání níže uvedených základních osobních údajů:
- jména a příjmení, titul
- kamerový záznam
- datum narození
- rodné číslo
- adresa trvalého pobytu
- adresa přechodného pobytu
- státní příslušnost
- místo narození
- číslo občanského průkazu
- rodinný stav
- nejvyšší ukončené vzdělání
- telefonní číslo
- číslo bankovního účtu
- e-mailová adresa
- rodná čísla rodinných příslušníků (manžela, manželky, dětí)
- zdravotní pojišťovna
- dokumentace z pracovně - lékařských prohlídek a posouzení zdravotní způsobilosti zaměstnanců k vykonávané práci
- informace o probíhajících exekucích zaměstnanců a uchazečů o zaměstnání
- osobní číslo
- odběratelem uvedená adresa
- IČO, DIČ
- navštívená místa v rámci pracovních cest
- jméno a příjmení, titul zákonného zástupce 1
- adresa trvalého bydliště zákonného zástupce 1
- telefonní číslo zákonného zástupce 1
- e-mailová adresa zákonného zástupce 1
- evidenční číslo strávníka
- přihlašovací jméno a heslo
- odběratelem uvedený obchodní název
- příjemcem / odesilatelem uvedený obchodní název
- odběratelem uvedený obchodní název
- dodavatelem uvedená adresa
- dodavatelem uvedený obchodní název
- poštovní adresa
- obchodní název
- vztah subjektu údajů ke správci osobních údajů
- sídlo
- vztah zákonného zástupce k subjektu údajů
- datum narození zákonného zástupce
- pracoviště v rámci organizace
- pracovní zařazení v rámci organizace
V organizaci dochází ke zpracovávání níže uvedených zvláštních (citlivých) osobních údajů:
- informace o zvláštním stravovacím režimu
- informace o kategorii osob se zdravotním postižením
- Osoby se zdravotním znevýhodněním (dále jen OZZ)
- Částečný invalidní důchod (1. a 2. stupeň invalidity)
- Plný invalidní důchod (3. stupeň invalidity)
- informace o úrazech strávníků
- datum a čas úrazu
- místo úrazu
- vykonávaná činnost při vzniku úrazu
- zraněná část těla
- popis úrazového děje
- příčina úrazu
- informace o pracovních úrazech zaměstnanců
- datum a čas úrazu
- místo úrazu
- vykonávaná činnost při vzniku úrazu
- zraněná část těla
- popis úrazového děje
- příčina úrazu
- zdravotní omezení s ohledem na typ vykonávané činnosti
- zdravotní omezení ostatní
V organizaci dochází ke zpracovávání osobních údajů v níže uvedených agendách:
- Kamerový systém
- Personalistika a podklady pro mzdy
- Mzdy
- Evidence docházky
- Účetní doklady obsahující osobní údaje
- Zálohy dat interních systémů
- Provoz portálu Strava.cz
- Elektronická komunikace
- Evidence úrazů strávníků
- Evidence pracovních úrazů zaměstnanců
- Systém pro evidenci strávníků
- Evidence dodavatelů
- Evidence došlé papírové pošty
- Evidence žádostí subjektu údajů
- BOZP a PO
Aspekty zpracování osobních údajů v organizaci s ohledem na minimalizaci zásahu do soukromí fyzických osob:
data jsou zpracovávána jen k účelově vymezeným důvodům a organizačními a technickými prostředky je zamezeno jejich použití k jiným účelům
- jsou zpracovávány jen osobní údaje přiměřené, relevantní a omezené na nezbytný rozsah ve vztahu k účelu zpracování
- jsou zpracovávány jen osobní údaje přesné z hlediska účelu zpracování a je zajištěna jejich aktualizace
- osobní údaje jsou uchovávány pouze po nezbytnou dobu s ohledem na účel zpracování
- osobní údaje jsou zpracovávány transparentně a je zabezpečena informační povinnost a dodržování práv subjektů údajů
V organizaci jsou osobní údaje zpracovávány výhradně na základě platné legislativy nebo na základě souhlasu subjektů údajů. Formy důvodů zpracování osobních údajů jsou:
- právní povinnost
- plnění smlouvy
- oprávněný zájem správce
- souhlas fyzické osoby (subjektu údajů), resp. jejího zákonného zástupce
Formy uchovávání osobních údajů jsou:
- fyzické listinné dokumenty
- elektronická data v systémech
Zajištění ochrany osobních údajů ve formě fyzických listinných dokumentů:
- mechanické zabezpečení prostoru uložení (mechanické zámky a obdobná technická opatření týkající se místností a konkrétních míst uložení dokumentů)
- přístupové zabezpečení místností (mechanické zámky s diferencovaným přístupem nebo elektronické čipové zámky s diferencovaným přístupem)
- elektronický zabezpečovací systém (dále jen EZS) k odhalení neoprávněného přístupu do místnosti
- se zvukovou signalizací v objektu a navíc napojený na pult centrální ochrany
- skartace listin, jejichž lhůta povinného uložení skončila
Zajištění ochrany osobních údajů ve formě elektronických dat:
- umístění
- lokální počítač
- server v lokální počítačové síti
- diferencovaný přístup pomocí přístupových práv
- zálohování dat
- případná obnova dat při jejich ztrátě nebo poškození
- výmaz dat, pro jejich další zpracování již není důvod
Organizace působí v roli:
- Správce osobních údajů
- Zpracovatele osobních údajů
- Příjemce osobních údajů
Osobní údaje jsou v organizaci zpracovávány výhradně oprávněnými osobami (vlastními zaměstnanci) nebo oprávněnými subjekty (externí zpracovatelé osobních údajů). U vlastních zaměstnanců je ochrana osobních údajů zajištěna vnitřními předpisy organizace a také písemným závazkem povinné mlčenlivosti zaměstnanců. U externích zpracovatelů osobních údajů je ochrana osobních údajů zajištěna zodpovědným výběrem těchto subjektů (subjekty „GDPR compliant“) a písemným závazkem zpracovatele k ochraně zpracovávaných osobních údajů ve smlouvě o poskytování takových služeb. Ochrana osobních údajů u jejich příjemců je dána většinou právní povinností, případně zajištěna odpovídající smlouvou.
Před zahájením každého nového zpracování osobních údajů provádí organizace vždy základní analýzu rizik zpracování těchto údajů s ohledem na práva subjektů údajů a posuzuje, zda stávající zavedená pravidla ochrany osobních údajů v organizaci jsou dostatečná k eliminaci hrozících rizik a nové zpracování osobních údajů zahájí jen v případě, že nastavená pravidla vyhovují.
Pokud organizace zjistí, že aktuálně nastavená pravidla nestačí, provede podrobnější analýzu a rozšíří organizační a technická opatření tak, aby zabezpečení bylo adekvátní pravděpodobným rizikům, a teprve pak nové zpracování osobních údajů zahájí.
Pokud organizace na základě provedené podrobnější analýzy a posouzení provedených opatření zjistí, že ani při vynaložení odpovídajícího rozšířeného úsilí nemůže riziko neoprávněného nebo protiprávního přístupu vyloučit (vysoké reziduální riziko), bude konzultovat vhodný způsob zabezpečení a ochrany s Úřadem na ochranu osobních údajů (dále v textu jen ÚOOÚ) = tzv. předchozí konzultace. Teprve po zavedení dozorovým úřadem doporučených opatření zahájí zpracování osobních údajů.
Jako veřejný subjekt zavedla organizace funkci pověřence pro ochranu osobních údajů:
- činnost pověřence pro ochranu osobních údajů je vykonávána prostřednictvím vlastního pracovníka nebo prostřednictvím externího subjektu
- organizace oznámila jméno/název pověřence dozorovému úřadu (ÚOOÚ)
Pověřenec pro ochranu osobních údajů je konkrétně identifikován v příloze, jejíž součástí je i příslušný pracovně - právní dokument (pokud je pověřencem vlastní pracovník) nebo smlouva (pokud je pověřencem externí subjekt).
Pověřenec pro ochranu osobních údajů má tyto základní povinnosti:
- poradenská a informační činnost
- monitoring dodržování ochrany osobních údajů
- ohlašování incidentů dozorovému úřadu (ÚOOÚ), případně i subjektům údajů
Předávání osobních údajů třetím stranám se realizuje:
Ohlašování případů incidentů zabezpečení osobních údajů:
- incidenty zabezpečení osobních údajů hlásí správce dozorovému úřadu (ÚOOÚ) bez zbytečného odkladu (pokud možno nejpozději do 72 hodin od okamžiku, kdy se o události dozvěděl), ledaže je nepravděpodobné, že by toto porušení mělo za následek riziko pro práva a svobody fyzických osob
- jakmile zpracovatel zjistí porušení zabezpečení osobních údajů, ohlásí je bez zbytečného odkladu správci
- ohlášení incidentu dozorovému úřadu musí obsahovat:
- popis povahy daného případu porušení zabezpečení osobních údajů včetně, pokud je to možné, kategorií a přibližného počtu dotčených subjektů údajů a kategorií a přibližného množství dotčených záznamů osobních údajů
- jméno a kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů nebo jiného kontaktního místa, které může poskytnout bližší informace
- popis pravděpodobných důsledků porušení zabezpečení osobních údajů
- popis opatření, která správce přijal nebo navrhl k přijetí s cílem vyřešit dané porušení zabezpečení osobních údajů, včetně případných opatření ke zmírnění možných nepříznivých dopadů
- správce dokumentuje veškeré případy porušení zabezpečení osobních údajů, přičemž uvede skutečnosti, které se týkají daného porušení, jeho účinky a přijatá nápravná opatření
- pokud je pravděpodobné, že určitý případ porušení zabezpečení osobních údajů bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, oznámí správce toto porušení bez zbytečného odkladu i subjektu/subjektům údajů
Obecné pokyny týkající se všech agend
Postup pro poskytování informací o zpracování osobních údajů subjektům údajů v rámci informační povinnosti správce (pokyny subjektům údajů, které se týkají poskytování informací o zpracování osobních údajů, jsou organizací zveřejňovány a v případě potřeby aktualizovány prostřednictvím vlastních webových stránek nebo prostřednictvím vývěsní desky v objektu sídla organizace, případně prostřednictvím obojího).
- druhy podání
- Žádost o informace o zpracovávání osobních údajů
- Žádost o opravu zpracovávaných osobních údajů
- Žádost o výmaz zpracovávaných osobních údajů
- Žádost o předání zpracovávaných osobních údajů třetí straně
- Námitka proti zpracovávání osobních údajů
- možné způsoby žádostí
- forma (osobní, písemná, elektronická)
- adresa pro doručení
- pro osobní podání Hradecká 1219/11a, 500 03 Hradec Králové
- prostřednictvím datové schránky 3sj4daf
- protože jde o osobní údaje, je nutné vždy ověřit totožnost žadatele
- při písemném podání doručeném poštou musí být podpis žadatele na žádosti úředně ověřen
- při osobním podání se musí žadatel legitimovat platným občanským průkazem (u cizinců platným pasem nebo obdobným průkazem)
- při elektronickém podání musí být dokument podepsán kvalifikovaným elektronickým podpisem nebo musí být podání provedeno prostřednictvím Datové schránky žadatele – oprávněné fyzické osoby
- termín odpovědi
- do 1 měsíce ode dne podání žádosti
- v případě složitějších případů je správce oprávněn rozhodnout o prodloužení lhůty až na 3 měsíce ode dne podání žádosti. O prodloužení lhůty pak informuje žadatele, a to do 1 měsíce ode dne podání žádosti
- v případě nedůvodných, nepřiměřených nebo šikanózních podání lze
- poskytnutí informací zpoplatnit
- odmítnout podání vyhověts
Záznamy o činnostech zpracovávání - podrobný popis jednotlivých agend a pro nakládání s osobními údaji v nich zpracovávanými
Protože má společnost počet zaměstnanců nižší než 250, nemusela by podle platné legislativy vést záznamy o činnostech zpracování, avšak s ohledem na skutečnost, že všechny osobní údaje ve svých agendách zpracovává systematicky, a nikoli jen příležitostně, záznamy o činnostech zpracování vede a jsou popsány u jednotlivých agend v této kapitole.
Kamerový systém
- Agenda (komodita, úloha): kamerový systém
- Účel zpracování: Kamerový systém snímá venkovní prostory (přístupové cesty, parkoviště) na pozemcích v majetku organizace, prosklené plochy a vstupní dveře ze strany přilehlé k městské komunikaci (chodník a ulice) a vnitřní prostory vstupů do objektů v majetku organizace za účelem zajištění bezpečnosti objektů a ochrany zdraví a majetku.
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ: kamerový záznam
- Prostředky zpracování:
- CCTV či IP Kamery
- Výpočetní technika v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Program Kamerový systém 7.02, vydavatel CS TOP, sr.o.
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří se záznamy z kamerového systému pracují:
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: veškeré fyzické osoby, které se dostanou do záběru kamerového systému
- Zákonné důvody zpracování:
- Doba uchovávání: 3 dny
- Způsob uchovávání dat OÚ: elektronické
- Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ:
- Kde: v objektu organizace
- Kdo: Svátek Mártin
- Jak:
- Způsob získání OÚ: automatické průběžné nahrávání kamerového záznamu z instalovaných kamer do úložiště záznamového zařízení
- V případě potřeby mohou oprávnění pracovníci prohlížet dostupné kamerové záznamy a pořizovat z nich kopie, které se po předání oprávněným subjektům a po vyřešení sledované události likvidují
- Likvidace (výmaz): starší data se automaticky přepisují novými daty
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ
- Elektronická data
- Umístění: obrazové záznamové zařízení v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Přístup: Svátek Martin
- Zálohování: NE
- Šifrování: NE
- Výmaz: starší data se automaticky přepisují novými daty
- Předávání OÚ oprávněným subjektům
- v tuzemsku:
- běžně k němu nedochází, pouze na základě výzvy orgánů činných v trestním řízení, případně na základě rozhodnutí soudu
- příjemci OÚ: orgány činné v trestním řízení, případně jiná oprávněná fyzická nebo právnická osoba, a to výhradně na základě pravomocného soudního rozhodnutí
- důvod předávání: zajištění důkazních prostředků nebo pravomocné rozhodnutí soudu
- způsob: elektronická podoba kamerového záznamu
- cesty: většinou osobně nebo zabezpečenými kanály
- do zemí EU a EHP ani do třetích zemí k předávání nedochází
- Správce agendy: Svátek Martin
- Způsob a forma poskytování informací o zpracovávání OÚ subjektům údajů: Všechny vstupní prostory jsou opatřeny upozorněním na existenci kamerového systému s uvedením zodpovědné osoby, u níž je možné získat informace.
Personalistika a podklady pro mzdy
- Agenda (komodita, úloha): personalistika a podklady pro mzdy
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ a z citlivých údajů jen obecný údaj o kategorii osob se zdravotním postižením a posudek lékaře o schopnosti vykonávat práci na konkrétní pozici, případně o pracovních omezeních ze zdravotního stavu plynoucích
- Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje a další OÚ, které se bezprostředně vztahují k výkonu zaměstnání
- jméno a příjmení, titul, příp. rodné příjmení
- datum narození
- rodné číslo
- adresa trvalého pobytu
- adresa přechodného pobytu
- státní příslušnost
- místo narození
- číslo občanského průkazu
- rodinný stav
- nejvyšší ukončené vzdělání
- telefonní číslo
- číslo bankovního účtu
- e-mailová adresa
- rodná čísla rodinných příslušníků (manžela, manželky, dětí)
- zdravotní pojišťovna
- informace o kategorii osob se zdravotním postižením
- dokumentace z pracovně - lékařských prohlídek a posouzení zdravotní způsobilosti zaměstnanců k vykonávané práci
- informace o probíhajících exekucích zaměstnanců a uchazečů o zaměstnání
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Osobní dotazníky
- Životopisy
- Zápočtový list z předchozího zaměstnání
- Ostatní personální dokumentace
- Prostředky zpracování:
- Výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Program: Office, vydavatel Microsoft
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců:
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci organizace a uchazeči o zaměstnání v organizaci
- Zákonné důvody zpracování:
- Právní povinnost vyplývající z pracovně - právních vztahů
- Oprávněný zájem správce
- Udělený souhlas subjektu údajů u uchazečů o zaměstnání
- Odvolatelnost souhlasu
- Doba uchovávání: Po dobu výběrového řízení a lhůty pro odvolací řízení (nedá-li uchazeč souhlas se zpracováním delším) a po dobu trvání pracovně - právního vztahu
- Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
- Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ:
- Kde: kancelář "Ředitel ŠJ"
- Kdo: Svátek Martin
- Jak:
- Způsob získání OÚ: osobně nebo elektronicky přímo od subjektů údajů
- Aktualizace: od zaměstnanců při jakékoli změně vztahující se k pracovněprávnímu vztahu
- Likvidace (výmaz): u nevybraných uchazečů po skončení lhůty pro odvolací řízení a skončení platnosti souhlasu, u zaměstnanců po skončení pracovního poměru a doběhnutí ochranné lhůty, u zákony stanovené doby archivace po tuto stanovenou dobu
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ:
- Listinné dokumenty
- Umístění: kancelář "Ředitel ŠJ"
- Přístup: Svátek Martin
- Formy zabezpečení:
- Uzamykatelné místnosti
- Uzamykatelné skříně
- EZS
- Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
- Elektronická data
- Umístění: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Přístup: zabezpečen heslem
- Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle 6 měsíců
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: stejně jako u listinných dokumentů
- Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
- Správce agendy: Svatek Martin
Mzdy
- Agenda (komodita, úloha): zpracování mezd vlastních zaměstnanců
- Účel zpracování: Organizace v souladu s pracovně - právními předpisy zpracovává osobní údaje a vede osobní spisy zaměstnanců a provádí výpočet mezd pro vlastní zaměstnance
- Role: správce
- Smlouva se Zpracovatelem: ANO
- Kategorie OÚ: běžné OÚ a z citlivých údajů jen obecný údaj o kategorii osob se zdravotním postižením a posudek lékaře o schopnosti vykonávat práci na konkrétní pozici, případně o pracovních omezeních ze zdravotního stavu plynoucích
- Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje a další OÚ, které se bezprostředně vztahují k výkonu zaměstnání
- jméno a příjmení, titul, příp. rodné příjmení
- datum narození
- rodné číslo
- adresa trvalého pobytu
- adresa přechodného pobytu
- státní příslušnost
- místo narození
- číslo občanského průkazu
- rodinný stav
- nejvyšší ukončené vzdělání
- telefonní číslo
- číslo bankovního účtu
- e-mailová adresa
- rodná čísla rodinných příslušníků (manžela, manželky, dětí)
- zdravotní pojišťovna
- informace o kategorii osob se zdravotním postižením
- dokumentace z pracovně-lékařských prohlídek a posouzení zdravotní způsobilosti zaměstnanců k vykonávané práci
- informace o probíhajících exekucích
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Osobní spisy:
- Pracovní smlouva včetně všech dodatků
- Mzdové výměry
- Prohlášení poplatníka daně ze závislé činnosti
- Zápočtový list z předchozího zaměstnání
- Osobní dotazník zaměstnance
- Potvrzení OSSZ o výkonu SVČ
- Potvrzení o absolvovaném školení BOZP a PO
- Dokumenty týkající se rodinných příslušníků (kopie rodných listů dětí uplatňovaných jako vyživované, potvrzení o výši příjmů manžela/manželky apod.)
- Změny zdravotní pojišťovny
- Rozhodnutí Správy sociálního zabezpečení o přiznání OZZ nebo invalidity
- Dokumentace ze vstupních, průběžných a výstupních zdravotních prohlídek
- Souhlas zaměstnance s prováděním srážek ze mzdy
- Mzdové listy
- Evidenční listy důchodového pojištění
- Rozhodnutí o exekucích
- Rozsudky o svěření do péče
- Smlouvy o penzijním připojištění nebo životním pojištění
- Prohlášení o seznámení se zásadami používání programů ve společnosti
- Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti
- Vydaná Potvrzení o výši příjmů
- Posudek při ukončení pracovního poměru
- Zápočtových list při ukončení pracovního poměru
- Prostředky zpracování:
- Výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Účtárna"
- Program: Avensio, vydavatel Alfa Software, sr.o.
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří mzdy zpracovávají:
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci organizace
- Zákonné důvody zpracování:
- Právní povinnost daná platnou legislativou pro pracovně - právní vztahy
- Doba uchovávání: po dobu trvání pracovního poměru a po dobu ochranné lhůty, u zákony stanovené doby archivace po tuto stanovenou dobu
- Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
- Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ:
- Kde: kancelář "Účetní"
- Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana pověřený zaměstnanec zpracovatele - vždy v přítomnosti některého z pověřených zaměstnanců správce
- Jak:
- Způsob získání OÚ: převzetím od ředitele organizace nebo přímo od zaměstnanců
- Aktualizace: od zaměstnanců při jakékoli změně vztahující se k pracovně právnímu vztahu
- Likvidace (výmaz): po skončení pracovního poměru a doběhnutí ochranné lhůty se v souladu se skartačním a archivačním řádem skartují ty části osobního spisu, u nichž není povinná archivace, obdobně to platí i pro elektronické zpracování mezd
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ:
- Listinné dokumenty
- Umístění: v kanceláři "Účetní" v uzamykatelných skříních
- Přístup: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, pověřený zaměstnanec zpracovatele - vždy v přítomnosti některého z pověřených zaměstnanců správce
- Formy zabezpečení:
- Uzamykatelné místnosti
- Uzamykatelné skříně
- EZS
- Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
- Elektronická data
- Umístění: lokální počítač v kanceláři "Účtárna"
- Přístup: zabezpečen heslem
- Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle 6 měsíců
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: v souladu se skartačním a archivačním řádem a s platnou legislativou
- Předávání OÚ oprávněným subjektům:
- v tuzemsku
- dochází k předávání
- příjemci OÚ: finanční úřady, zdravotní pojišťovny a správy sociálního zabezpečení
- důvod předávání: zákonná povinnost
- způsob: listinné nebo elektronické
- cesty: osobní předání na příslušných institucích nebo zaslání prostřednictvím datových schránek
- zabezpečení: zabezpečený kanál datových schránek
- do zemí EU a EHP ani do 3. zemí k předávání OÚ nedochází
- Správce agendy: Svátek Martin
Evidence docházky
- Agenda (komodita, úloha): evidence docházky
- Účel zpracování: systém pro plnění zákonné povinnosti evidovat docházku do zaměstnání u zaměstnanců a evidence přítomnosti u žáků
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
- jméno a příjmení, titul
- osobní číslo
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Prostředky zpracování
- Výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Program Office, vydavatel Microsoft
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci a žáci organizace
- Zákonné důvody zpracování
- Právní povinnost
- Oprávněný zájem organizace
- Doba uchovávání: dle platné legislativy
- Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
- Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ:
- Kde: výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Kdo: Svátek Martin
- Jak:
- Způsob získání OÚ: od zaměstnanců
- Aktualizace: dle informací od zaměstnanců
- Likvidace (výmaz): po ukončení pracovně právního vztahu zaměstnance a doběhnutí zákonné lhůty pro archivaci
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ:
- Listinné dokumenty:
- Umístění: kancelář "Ředitel ŠJ"
- Přístup: Svátek Martin
- Formy zabezpečení:
- Uzamykatelné místnosti
- Uzamykatelné skříně
- EZS
- Likvidace – skartace: dle platné legislativy a dle skartačního a archivačního řádu organizace
- Elektronická data:
- Umístění: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Přístup: zabezpečen heslem
- Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle 6 měsíců
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: jakmile pominou důvody zpracování docházky
- Předávání OÚ oprávněným subjektům:
- v tuzemsku
- dochází k předávání pouze v rámci organizace
- do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
- Správce agendy: Svátek Martin
Účetní doklady obsahující osobní údaje
- Agenda (komodita, úloha): Účetní doklady obsahující osobní údaje
- Účel zpracování: platné účetní a daňové (DPH, DPFO, DPPO aj.) zákony ukládají evidovat OÚ jak ve vztahu k vlastním zaměstnancům, tak i k obchodním partnerům – fyzickým osobám
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
- jméno a příjmení, titul
- odběratelem nebo dodavatelem uvedená adresa
- IČO, DIČ
- navštívená místa v rámci pracovních cest
- telefonní číslo
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Vystavené a přijaté účetní a daňové doklady
- Cestovní příkazy a vyúčtování cestovních náhrad
- Kopie účetních a daňových dokladů zaměstnanců, kterými prokazují oprávněnost nárokování přiznaných náhrad
- Prostředky zpracování:
- Výpočetní technika: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
- Program :
- Stravné, vydavatel Veřejná informační služba, spol. s r.o.
- Zabezpečený účetní systém Královéhradeckého kraje
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci společnosti a obchodní partneři (dodavatelé nebo odběratelé) – fyzické osoby
- Zákonné důvody zpracování
- Právní povinnost
- Oprávněný zájem správce
- Plnění smlouvy
- Doba uchovávání: po dobu povinné archivace z hlediska platné legislativy (zákon o účetnictví, zákon o DPH, zákon o dani z příjmu aj.)
- Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
- Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ:
- Kde: kanceláře "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
- Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla
- Jak
- Způsob získání OÚ: od podnikající fyzické osoby nebo od zaměstnance
- Aktualizace: na základě informace od podnikající fyzické osoby nebo od zaměstnance
- Likvidace (výmaz): po skončení lhůty pro povinnou archivaci
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ:
- Listinné dokumenty
- Umístění: kanceláře "Pokladny" a "Archiv"
- Přístup: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla
- Formy zabezpečení:
- Uzamykatelné místnosti
- Uzamykatelné skříně
- EZS
- Likvidace – účtárna archivuje listinné dokumenty po dobu stanovenou archivačním a skartačním řádem organizace a platnou legislativou
- Elektronická data
- Umístění: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ" a vzdálený server Královéhradeckého kraje
- Přístup: zabezpečen heslem
- Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle 6 měsíců
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: po skončení lhůty pro povinnou archivaci
- Předávání OÚ oprávněným subjektům
- v tuzemsku
- dochází k předávání v případě kontroly
- příjemci OÚ: většinou finanční úřady, ale i jiné státní instituce
- důvod předávání: zákonná povinnost
- způsob: listinné nebo elektronické
- cesty: osobní předání na příslušných institucích nebo zaslání prostřednictvím datových schránek
- zabezpečení: zabezpečený kanál datových schránek
- do zemí EU a EHP ani do 3. zemí k předávání OÚ nedochází
- Správce agendy: Hrivňáková Světlana, Kostelecká Veronika
- Zálohy dat interních systémů
- Agenda (komodita, úloha): práce se zálohami dat
- Účel zpracování: Organizace realizuje u svých počítačových systémů periodickou zálohu dat z důvodů zajištění dostupnosti těchto systémů v případech poruch, havárií či jiných výpadků dostupnosti systémů a ztráty dat
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ, jen výjimečně citlivé OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity se liší dle systému, jehož data jsou zálohovány. Nejčastěji se jedná o tyto OU:
- Osobní údaje z agendy “Personalistika a podklady pro mzdy”
- Osobní údaje z agendy “Mzdy”
- Osobní údaje z agendy “Evidence docházky”
- Osobní údaje z agendy “Účetní doklady obsahující osobní údaje”
- Osobní údaje z agendy “Provoz portálu Strava.cz”
- Osobní údaje z agendy “Elektronická komunikace”
- Osobní údaje z agendy “Evidence úrazů strávníků”
- Osobní údaje z agendy “Evidence pracovních úrazů zaměstnanců”
- Osobní údaje z agendy “Systém pro evidenci strávníků”
- Osobní údaje z agendy “Evidence dodavatelů”
- Osobní údaje z agendy “Elektronický archiv došlé papírové pošty”
- Osobní údaje z agendy “Evidence žádostí subjektů údajů”
- Osobní údaje z agendy “BOZP a PO”
- Prostředky zpracování
- Výpočetní technika v sídle organizace
- Program: funkčnost jednotlivých programů a funkčnost operačního systému
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci, strávníci, jejich zákonní zástupci a další osoby z okruhu obchodních partnerů
- Zákonné důvody zpracování:
- Oprávněný zájem organizace
- Doba uchovávání: po dobu nutnou k vyřešení problému
- Způsob uchovávání dat OÚ: elektronické
- Pokud zpracovávání záloh dat provádí externí subjekt (zpracovatel), je s ním na tuto činnost sepsána smlouva
- Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ:
- Kde: v sídle organizace
- Kdo: zaměstnanci organizace využívající pracovní počítače
- Jak:
- Způsob získání OÚ: automatizovaná a manuální záloha dat
- Aktualizace: dle nastavené doby a četnosti zálohování dochází k přepsání starší zálohy novější.
- Likvidace (výmaz): jakmile je problém vyřešen nebo uplynul interval zálohování, je záloha smazána či přepsána zálohou novější
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ:
- Elektronická data:
- Umístění: externí disk
- Přístup: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: jakmile pominou důvody uložení zálohy dat
- Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
- Správce agendy: Svátek Martin
Provoz portálu Strava.cz
- Agenda (komodita, úloha): provoz internetové aplikace pro objednávání stravy externím zpracovatelem
- Účel zpracování: Aplikace slouží pro objednávání stravy ve školní jídelně strávníkům tohoto zařízení po internetu
- Role: správce
- Potřeba smlouvy se zpracovatelem – ANO, mezi správcem a zpracovatelem je uzavřena smlouva
- Kategorie OÚ: běžné OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
- jméno a příjmení, titul
- e-mailová adresa
- evidenční číslo strávníka
- přihlašovací jméno a heslo
- ID v školním IS
- Prostředky zpracování
- Výpočetní technika
- Program Stravné, vydavatel Veřejná informační služba
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: strávníci jídelny – fyzické osoby
- Zákonné důvody zpracování
- Plnění smlouvy
- Udělený souhlas subjektu údajů
- Doba uchovávání: po dobu stravování a dobu možné reklamace
- Způsob uchovávání dat OÚ: elektronické
- Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ:
- Kde: na internetovém serveru mimo sídlo organizace
- Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla, Zajícová Jiřina, Hlinka Petr
- Jak:
- Způsob získání OÚ: od strávníků školní jídelny
- Aktualizace: od strávníků školní jídelny v případě změny a zasláním aktualizovaných dat zpracovateli
- Likvidace (výmaz): zasláním informace zpracovateli
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ:
- Elektronická data:
- Umístění: na internetovém serveru mimo sídlo organizace
- Přístup: zabezpečený přístup pouze pro oprávněné strávníky školní jídelny
- Zálohování: v rámci pravidelného zálohování u zpracovatele
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: na základě zaslání informace zpracovateli
- Předávání OÚ oprávněným subjektům
- v tuzemsku
- dochází k předávání
- příjemci OÚ: provozovatel internetového portálu
- důvod předávání: plnění smlouvy o poskytnutí služby
- způsob předávání: elektronické
- cesty: po internetu
- zabezpečení: autentifikované a šifrované připojení
- mimo tuzemsko
- do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
- Správce agendy: Svátek Martin
Elektronická komunikace
- Agenda (komodita, úloha): Systémy určené k elektronické komunikaci jak uvnitř organizace, tak i mimo ni
- Účel zpracování: Organizace používá e-mailovou poštu a další systémy elektronické komunikace jako běžný komunikační kanál se zaměstnanci, strávníky a jejich zákonnými zástupci, obchodními partnery, orgány státní moci a zřizovatelem. Z tohoto důvodu eviduje jména a e-mailové adresy a názvy uživatelských účtů
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
- jméno a příjmení, titul
- příjemcem/odesilatelem uvedený obchodní název
- e-mailová adresa
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Archiv e-mailové komunikace
- Prostředky zpracování
- Výpočetní technika všech zaměstnanců organizace, kteří mají přístup k pracovním počítačům
- Samostatný poštovní modul Outlook, vydavatel Microsoft
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci organizace, žáci, jejich zákonní zástupci, zástupci obchodních partnerů a jakékoliv další fyzické osoby, které prostřednictvím elektronické komunikace organizaci sdělí své osobní údaje
- Zákonné důvody zpracování
- Oprávněný zájem správce
- Plnění smlouvy
- Udělený souhlas subjektu údajů
- Odvolatelnost souhlasu
- Doba uchovávání: po dobu trvání pracovně - právního vztahu, po dobu trvání obchodně - právního vztahu a zároveň po dobu platnosti souhlasu
- Způsob uchovávání dat OÚ: elektronické
- Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ:
- Kde: na výpočetní technice v sídle organizace a vzdálených poštovních serverech
- Kdo: oprávnění zaměstnanci většiny oddělení organizace s výjimkou dělnických podpůrných profesí (úklid a údržba)
- Jak:
- Způsob získání OÚ: přímo od fyzických osob
- Aktualizace: každý zaměstnanec má povinnost aktualizovat kontakty, kdykoli se o nich dozví
- Likvidace (výmaz): pokud konkrétní fyzická osoba přestane subjekt ve vztahu k organizaci zastupovat, je její pozice v informačním systému přepsána novým kontaktem
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ:
- Elektronická data:
- Umístění: na zabezpečených poštovních serverech a lokálních počítačích v organizace
- Přístup: je umožněn všem oprávněným pracovníkům organizace
- Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle 6 měsíců
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: manuální výmaz neprodleně po ukončení doby uchovávání
- Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
- Správce agendy: Svátek Martin
Evidence úrazů strávníků
- Agenda (komodita, úloha): Evidence úrazů strávníků
- Účel zpracování: Organizace v souladu s platnou legislativou eviduje údaje o způsobených úrazech žáků v rámci výuky a s těmito informacemi seznamuje dotčené orgány, kterými jsou Česká školní inspekce a zdravotní pojišťovny prostřednictvím webového portálu InspisDATA případně přes portál dané zdravotní pojišťovny, kam je takováto informace hlášena
- Role: zpracovatel
- Kategorie OÚ: běžné OÚ i citlivé OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje a další OÚ, které se bezprostředně vztahují ke vzniklému úrazu žáka
- jméno a příjmení
- datum narození
- datum a čas úrazu
- místo úrazu
- vykonávaná činnost při vzniku úrazu
- zraněná část těla
- popis úrazového děje
- příčina úrazu
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Kniha úrazů
- Hlášení úrazu
- Prostředky zpracování
- Výpočetní technika: webový portál InspisDATA, případně portál zdravotní pojišťovny
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: strávníci
- Zákonné důvody zpracování
- Doba uchovávání: dle zákonných nařízení
- Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
- Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ
- Kde: kancelář "Ředitel ŠJ"
- Kdo: Svátek Martin
- Jak:
- Způsob získání OÚ: elektronicky importem ze školní matriky nebo přímo od subjektů údajů
- Aktualizace: nedochází k aktualizaci
- Likvidace (výmaz): z portálu InspisDATA po uzavření události, z listinné podoby knihy úrazů po uzavření agendy školního roku
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ
- Listinné dokumenty
- Umístění:kancelář "Ředitel ŠJ"
- Přístup: Svátek Martin
- Formy zabezpečení:
- Uzamykatelné místnosti
- Uzamykatelná skříň
- EZS
- Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
- Elektronická data
- Umístění: webový portál České školní inspekce
- Přístup: zabezpečen přístupovými právy s heslem
- Zálohování: dle plánu záloh IT systémů v rámci počítačové sítě České školní inspekce
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: v okamžiku vyřízení agendy
- Předávání OÚ oprávněným subjektům:
- k předávání OÚ v tuzemsku dochází
- příjemci OÚ: ČŠI, zdravotní pojišťovny
- důvod předávání: zákonná povinnost
- způsob: automatizovaným přenosem dat, osobně
- cesty: elektronicky
- zabezpečení: autorizovaný přístup do systémů na základě loginu a hesla
- do zemí EU a EHP ani do 3. zemí k předávání OÚ nedochází
- Správce agendy: Svátek Martin
Evidence pracovních úrazů zaměstnanců
- Agenda (komodita, úloha): Evidence pracovních úrazů zaměstnanců organizace
- Účel zpracování: Organizace v souladu s platnou legislativou eviduje údaje o vzniklých pracovních úrazech svých zaměstnanců
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ i citlivé OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje a další OÚ, které se bezprostředně vztahují k pracovnímu úrazu zaměstnance
- jméno a příjmení, titul
- datum narození
- datum a čas úrazu
- místo úrazu
- vykonávaná činnost při vzniku úrazu
- zraněná část těla
- popis úrazového děje
- příčina úrazu
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Kniha úrazů
- Záznam o úrazu
- Prostředky zpracování
- Výpočetní technika v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Program: Office, vydavatel Microsoft
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci organizace
- Zákonné důvody zpracování
- Doba uchovávání: dle zákonných nařízení
- Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
- Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ
- Kde: kancelář "Ředitel ŠJ"
- Kdo: Svátek Martin
- Jak:
- Způsob získání OÚ: od zraněné fyzické osoby, případně od svědků úrazu
- Aktualizace: nedochází k aktualizaci
- Likvidace (výmaz): po proběhnutí doby zákonné archivace
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ
- Listinné dokumenty
- Umístění: kancelář Ředitel "ŠJ"
- Přístup: Svátek Martin
- Formy zabezpečení:
- Uzamykatelné místnosti
- Uzamykatelná skříň
- EZS
- Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou
- Elektronická data
- Umístění: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Přístup: Svátek Martin
- Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle 6 měsíců
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: po proběhnutí doby zákonné archivace
- Předávání OÚ oprávněným subjektům:
- k předávání OÚ v tuzemsku dochází
- příjemci OÚ: dotčené orgány státní správy (OIBP, zdravotní pojišťovny apod.)
- důvod předávání: zákonná povinnost
- způsob předávání: listinné i elektronické
- cesty: doporučeným dopisem nebo prostřednictvím datových schránek
- zabezpečení: poštovní přeprava nebo zabezpečený kanál datových schránek
- k předávání mimo EU a EHP ani do 3. zemí nedochází
- Správce agendy: Svátek Martin
Systém pro evidenci strávníků
- Agenda (komodita, úloha): evidence strávníků
- Účel zpracování: Vedení evidence osob, které se v organizaci stravují, a s tím spojené sledování úhrad stravného, objednávek a odhlašování jídel
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje a další OÚ, které se bezprostředně vztahují k zajištění stravování
- jméno a příjmení, titul, příp. rodné příjmení
- datum narození
- rodné číslo
- adresa trvalého pobytu
- adresa přechodného pobytu
- jméno a příjmení, titul zákonného zástupce 1
- adresa trvalého bydliště zákonného zástupce 1
- telefonní číslo zákonného zástupce 1
- e-mailová adresa zákonného zástupce 1
- jméno a příjmení, titul zákonného zástupce 2
- adresa trvalého bydliště zákonného zástupce 2
- telefonní číslo zákonného zástupce 2
- e-mailová adresa zákonného zástupce 2
- informace o zvláštním stravovacím režimu
- číslo bankovního účtu
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Karta strávníka
- Přehled čerpání stravy
- Přehled finanční bilance strávníka
- Ostatní agendy stravného
- Prostředky zpracování
- Výpočetní technika: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
- Program Stravné, vydavatel Veřejná informační služba
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: strávníci a zaměstnanci
- Zákonné důvody zpracování
- Právní povinnost vyplývající ze zákonných nařízení
- Oprávněný zájem správce
- Doba uchovávání: po dobu využívání stravovacích služeb
- Způsob uchovávání OÚ: listinné i elektronické
- Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ
- Kde: kanceláře "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
- Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla
- Jak:
- Způsob získání OÚ: osobně nebo elektronicky přímo od subjektů údajů
- Aktualizace: od subjektu OÚ při jakékoli změně vztahující se k čerpání stravovacích služeb
- Likvidace (výmaz): po ukončení čerpání stravovacích služeb
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ
- Listinné dokumenty
- Umístění: kanceláře "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
- Přístup: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla
- Formy zabezpečení:
- Uzamykatelná místnost
- Uzamykatelná skříň
- EZS
- Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
- Elektronická data
- Umístění: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
- Přístup: zabezpečen heslem
- Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle 6 měsíců
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: stejně jako u listinných dokumentů, u elektronických dat u vedoucí jídelny v okamžiku ukončení čerpání stravovacích služeb
- Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
- Správce agendy: Svátek Martin
Evidence dodavatelů
- Agenda (komodita, úloha): Evidence osob, které zastupují dodavatele organizace
- Účel zpracování: Organizace v souladu se svými oprávněnými zájmy vede evidenci fyzických osob, které jménem dodavatele obvykle vedou obchodní jednání s organizací
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje
- jméno a příjmení, titul
- dodavatelem uvedená adresa
- dodavatelem uvedený obchodní název
- IČO, DIČ
- telefonní číslo
- e-mailová adresa
- číslo bankovního účtu
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Prostředky zpracování
- Výpočetní technika: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kancelář "Účetní", kancelář "Kuchyně" a kancelář "Ředitel ŠJ"
- Program
- Office, vydavatel Microsoft
- Sklad, vydavatel Veřejná informační služba
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: vlastní zaměstnanci společnosti a další osoby
- Zákonné důvody zpracování
- Oprávněný zájem správce
- Udělený souhlas subjektu údajů
- Forma souhlasu
- Odvolatelnost souhlasu
- Doba uchovávání: po dobu trvání smluvního vztahu s dodavatelem nebo do odvolání souhlasu
- Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
- Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ
- Kde: kanceláře "Pokladny", kancelář "Účetní", kancelář "Kuchyně" a kancelář "Ředitel ŠJ"
- Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla, Zajícová Jiřina, Hlinka Petr
- Jak:
- Způsob získání OÚ: osobně nebo elektronicky přímo od subjektů údajů
- Aktualizace: od subjektu údajů při jakékoli změně vztahující se k předmětu agendy, nejčastěji změna kontaktních údajů
- Likvidace (výmaz): po ukončení obchodního vztahu s dodavatelem
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ
- Listinné dokumenty
- Umístění: kanceláře "Pokladny", kancelář "Účetní", kancelář "Kuchyně" a kancelář "Ředitel ŠJ"
- Přístup: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla, Zajícová Jiřina, Hlinka Petr
- Formy zabezpečení:
- Uzamykatelné místnosti
- Uzamykatelné zásuvky
- EZS
- Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
- Elektronická data
- Umístění: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kanceláři "Účetní", kanceláiř "Kuchyně" a kanceláiř "Ředitel ŠJ"
- Přístup: zabezpečen heslem
- Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle 6 měsíců
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: stejně jako u listinných dokumentů v souladu se skartačním řádem organizace
- Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
- Správce agendy: Svátek Martin
Kniha došlé pošty
- Agenda (komodita, úloha): Kniha došlé pošty
- Účel zpracování: Organizace eviduje veškerou došlou listinou poštu (krom nevyžádané obchodní korespondence – nabídky, letáky apod.), v níž mohou být kontakty na fyzické osoby
- Role: správce (nejde však o zpracování osobních údajů v pravém slova smyslu)
- Kategorie OÚ: běžné OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
- jméno a příjmení, titul
- poštovní adresa
- obchodní název
- IČO, DIČ
- telefonní číslo
- e-mailová adresa
- Prostředky zpracování
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: fyzické osoby uvedené v došlých písemnostech
- Zákonné důvody zpracování
- Plnění smlouvy
- Právní povinnost
- Oprávněný zájem správce
- Doba uchovávání: po dobu povinné archivace a po dobu trvání oprávněného zájmu správce
- Způsob uchovávání dat OÚ: listinné
- Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ:
- Kde: došlé listinné dokumenty jsou zakládány do příslušných listinných agend, samotná evidence došlé pošty je zpracovávána v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Kostelecká Veronika
- Jak:
- Způsob získání OÚ: ze zaslaných písemností
- Aktualizace: nedochází k žádné aktualizaci
- Likvidace (výmaz): po skončení potřeby příslušného dokumentu nebo po skončení povinné archivace
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ:
- Listinné dokumenty jsou řešeny v rámci jednotlivých agend příslušných oddělení organizace podle jejich obsahu (viz. u jednotlivých agend)
- Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
- Správce agendy: Svátek Martin
Evidence žádostí subjektů údajů
- Agenda (komodita, úloha): Evidence žádostí o poskytnutí informací o zpracovávaných osobních údajích
- Účel zpracování: Organizace v souladu se svými oprávněnými zájmy vede evidenci došlých žádostí o poskytnutí informací o zpracovávaných osobních údajích subjektů údajů, případně jejich zákonných zástupců. Současně eviduje i své odpovědi na tyto žádosti.
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje
- jméno a příjmení, titul
- adresa trvalého pobytu
- vztah subjektu údajů ke správci osobních údajů
- obchodní název
- sídlo
- datum narození
- telefonní číslo
- e-mailová adresa
- vztah zákonného zástupce k subjektu údajů
- jméno a příjmení, titul zákonného zástupce
- adresa trvalého pobytu zákonného zástupce
- datum narození zákonného zástupce
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Žádosti o poskytnutí informací o zpracovávaných osobních údajích
- Evidence žádostí o poskytnutí informací
- Prostředky zpracování
- Výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Program Office, vydavatel Microsoft
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: vlastní zaměstnanci organizace a další osoby
- Zákonné důvody zpracování
- Oprávněný zájem správce
- Udělený souhlas subjektu údajů
- Forma souhlasu
- Písemná
- Elektronická
- Odvolatelnost souhlasu
- Doba uchovávání: podle archivačního a skartačního řádu organizace
- Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
- Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ
- Kde: kancelář "Ředitel ŠJ"
- Kdo: Svátek Martin
- Jak:
- Způsob získání OÚ: osobně nebo elektronicky přímo od subjektů údajů
- Aktualizace: od subjektu údajů při jakékoli změně vztahující se k předmětu agendy, nejčastěji změna kontaktních údajů
- Likvidace (výmaz): podle archivačního a skartačního řádu organizace
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ
- Listinné dokumenty
- Umístění: kancelář "Ředitel ŠJ"
- Přístup: Svátek Martin
- Formy zabezpečení:
- Uzamykatelné místnosti
- Uzamykatelné zásuvky
- EZS
- Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
- Elektronická data
- Umístění: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Přístup: zabezpečen heslem
- Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle 6 měsíců
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: stejně jako u listinných dokumentů v souladu se skartačním řádem organizace
- Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
- Správce agendy: Svátek Martin
Dokumentace BOZP a PO
- Agenda (komodita, úloha): BOZP – bezpečnost a ochrana zdraví při práci a PO – požární ochrana
- Účel zpracování: organizace má povinnost vést dokumentaci BOZP a PO, evidenci povinných lékařských prohlídek (vstupní, kontrolní, výstupní) a účasti zaměstnanců na předepsaných školeních
- Role: správce
- Kategorie OÚ: běžné OÚ
- Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
- jméno a příjmení, titul
- adresa trvalého pobytu
- datum narození
- pracoviště v rámci organizace
- pracovní zařazení v rámci organizace
- Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
- Prezenční listy z absolvovaných školení
- Seznam zaměstnanců a jejich zařazení do kategorií
- Zaměstnanci podepsané vnitřní předpisy k BOZP a PO
- Poukazy na lékařské vyšetření
- Prostředky zpracování:
- Výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Program: Office, vydavatel Microsoft
- Povinná mlčenlivost zaměstnanců
- Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
- Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci organizace
- Zákonné důvody zpracování
- Právní povinnost
- Oprávněný zájem správce
- Doba uchovávání: po dobu trvání pracovně právního vztahu a po dobu ochranné lhůty
- Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
- Potřeba smlouvy se zpracovatelem (při roli správce): není
- Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
- Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
- Zpracování OÚ:
- Kde: v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Kdo: Svátek Martin
- Jak:
- Způsob získání OÚ: od zaměstnanců
- Aktualizace: od zaměstnanců
- Likvidace (výmaz): po skončení pracovně právního vztahu a po doběhnutí ochranné lhůty
- Profilování: NE
- Zabezpečení a ochrana OÚ:
- Listinné dokumenty:
- Umístění: v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Přístup: Svátek Martin
- Formy zabezpečení:
- Uzamykatelné místnosti
- Uzamykatelné skříně
- EZS
- Likvidace – skartace: po skončení pracovně právního vztahu a po doběhnutí ochranné lhůty
- Elektronická data
- Umístění: v kanceláři "Ředitel ŠJ"
- Přístup: zabezpečen heslem
- Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle 6 měsíců
- Šifrované uložení: NE
- Výmaz: dle archivačního a skartačního řádu
- Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
- Správce agendy: Svátek Martin
Závěrečná ustanovení
Tento předpis bude průběžně revidován, doplňován a aktualizován na základě nových skutečností a nových používaných technologií pro zpracovávání osobních údajů.
Tento vnitřní předpis byl schválen statutárním zástupcem organizace.
Nabývá účinnosti dne 25. května 2018.