gdpr

Zásady ochrany osobních údajů

Vnitřní pravidla pro ochranu osobních údajů

Obchodní název: Školní jídelna, Hradec Králové, Hradecká 1219
Sídlo: Hradecká 1219/11a, 500 03 Hradec Králové
IČO: 49335499
DIČ: CZ49335499
STATUTÁRNÍ ZÁSTUPCE: Svátek Martin
OSOBA ZODPOVĚDNÁ ZA OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ: Vašut Ondřej (Veřejná informační služba, spol. s r.o.)

Úvodní ustanovení

Tento předpis stanoví vnitřní pravidla pro technická a organizační opatření k nakládání s osobními údaji dětí / žáků / studentů (dále v textu jen žáků), zaměstnanců a třetích osob v nadepsané organizaci, aby byla v souladu s platnou legislativou a aby bylo v maximální možné míře (přiměřené účelu zpracování, riziku incidentů, předmětu činnosti organizace a jejím ekonomickým možnostem) zabráněno úniku, ztrátě nebo zneužití osobních údajů.

V organizaci dochází ke zpracovávání níže uvedených základních osobních údajů:

  • jména a příjmení, titul
  • kamerový záznam
  • datum narození
  • rodné číslo
  • adresa trvalého pobytu
  • adresa přechodného pobytu
  • státní příslušnost
  • místo narození
  • číslo občanského průkazu
  • rodinný stav
  • nejvyšší ukončené vzdělání
  • telefonní číslo
  • číslo bankovního účtu
  • e-mailová adresa
  • rodná čísla rodinných příslušníků (manžela, manželky, dětí)
  • zdravotní pojišťovna
  • dokumentace z pracovně - lékařských prohlídek a posouzení zdravotní způsobilosti zaměstnanců k vykonávané práci
  • informace o probíhajících exekucích zaměstnanců a uchazečů o zaměstnání
  • osobní číslo
  • odběratelem uvedená adresa
  • IČO, DIČ
  • navštívená místa v rámci pracovních cest
  • jméno a příjmení, titul zákonného zástupce 1
  • adresa trvalého bydliště zákonného zástupce 1
  • telefonní číslo zákonného zástupce 1
  • e-mailová adresa zákonného zástupce 1
  • evidenční číslo strávníka
  • přihlašovací jméno a heslo
  • odběratelem uvedený obchodní název
  • příjemcem / odesilatelem uvedený obchodní název 
  • odběratelem uvedený obchodní název
  • dodavatelem uvedená adresa
  • dodavatelem uvedený obchodní název
  • poštovní adresa
  • obchodní název
  • vztah subjektu údajů ke správci osobních údajů
  • sídlo
  • vztah zákonného zástupce k subjektu údajů
  • datum narození zákonného zástupce
  • pracoviště v rámci organizace
  • pracovní zařazení v rámci organizace

V organizaci dochází ke zpracovávání níže uvedených zvláštních (citlivých) osobních údajů:

  • informace o zvláštním stravovacím režimu
  • informace o kategorii osob se zdravotním postižením
    • Osoby se zdravotním znevýhodněním (dále jen OZZ)
    • Částečný invalidní důchod (1. a 2. stupeň invalidity)
    • Plný invalidní důchod (3. stupeň invalidity)
  • informace o úrazech strávníků
    • datum a čas úrazu
    • místo úrazu
    • vykonávaná činnost při vzniku úrazu
    • zraněná část těla
    • popis úrazového děje
    • příčina úrazu
  • informace o pracovních úrazech zaměstnanců
    • datum a čas úrazu
    • místo úrazu
    • vykonávaná činnost při vzniku úrazu
    • zraněná část těla
    • popis úrazového děje
    • příčina úrazu
  • zdravotní omezení s ohledem na typ vykonávané činnosti
  • zdravotní omezení ostatní

V organizaci dochází ke zpracovávání osobních údajů v níže uvedených agendách:

  • Kamerový systém
  • Personalistika a podklady pro mzdy
  • Mzdy
  • Evidence docházky
  • Účetní doklady obsahující osobní údaje
  • Zálohy dat interních systémů
  • Provoz portálu Strava.cz
  • Elektronická komunikace
  • Evidence úrazů strávníků
  • Evidence pracovních úrazů zaměstnanců
  • Systém pro evidenci strávníků
  • Evidence dodavatelů
  • Evidence došlé papírové pošty
  • Evidence žádostí subjektu údajů
  • BOZP a PO

Aspekty zpracování osobních údajů v organizaci s ohledem na minimalizaci zásahu do soukromí fyzických osob:

data jsou zpracovávána jen k účelově vymezeným důvodům a organizačními a technickými prostředky je zamezeno jejich použití k jiným účelům

  • jsou zpracovávány jen osobní údaje přiměřené, relevantní a omezené na nezbytný rozsah ve vztahu k účelu zpracování
  • jsou zpracovávány jen osobní údaje přesné z hlediska účelu zpracování a je zajištěna jejich aktualizace
  • osobní údaje jsou uchovávány pouze po nezbytnou dobu s ohledem na účel zpracování
  • osobní údaje jsou zpracovávány transparentně a je zabezpečena informační povinnost a dodržování práv subjektů údajů

V organizaci jsou osobní údaje zpracovávány výhradně na základě platné legislativy nebo na základě souhlasu subjektů údajů. Formy důvodů zpracování osobních údajů jsou:

  • právní povinnost
  • plnění smlouvy
  • oprávněný zájem správce
  • souhlas fyzické osoby (subjektu údajů), resp. jejího zákonného zástupce

Formy uchovávání osobních údajů jsou:

  • fyzické listinné dokumenty
  • elektronická data v systémech

Zajištění ochrany osobních údajů ve formě fyzických listinných dokumentů:

  • mechanické zabezpečení prostoru uložení (mechanické zámky a obdobná technická opatření týkající se místností a konkrétních míst uložení dokumentů)
  • přístupové zabezpečení místností (mechanické zámky s diferencovaným přístupem nebo elektronické čipové zámky s diferencovaným přístupem)
  • elektronický zabezpečovací systém (dále jen EZS) k odhalení neoprávněného přístupu do místnosti
    • se zvukovou signalizací v objektu a navíc napojený na pult centrální ochrany
  • skartace listin, jejichž lhůta povinného uložení skončila

Zajištění ochrany osobních údajů ve formě elektronických dat:

  • umístění
    • lokální počítač
    • server v lokální počítačové síti
  • diferencovaný přístup pomocí přístupových práv
  • zálohování dat
  • případná obnova dat při jejich ztrátě nebo poškození
  • výmaz dat, pro jejich další zpracování již není důvod

Organizace působí v roli:

  • Správce osobních údajů
  • Zpracovatele osobních údajů
  • Příjemce osobních údajů

Osobní údaje jsou v organizaci zpracovávány výhradně oprávněnými osobami (vlastními zaměstnanci) nebo oprávněnými subjekty (externí zpracovatelé osobních údajů). U vlastních zaměstnanců je ochrana osobních údajů zajištěna vnitřními předpisy organizace a také písemným závazkem povinné mlčenlivosti zaměstnanců. U externích zpracovatelů osobních údajů je ochrana osobních údajů zajištěna zodpovědným výběrem těchto subjektů (subjekty „GDPR compliant“) a písemným závazkem zpracovatele k ochraně zpracovávaných osobních údajů ve smlouvě o poskytování takových služeb. Ochrana osobních údajů u jejich příjemců je dána většinou právní povinností, případně zajištěna odpovídající smlouvou. 

Před zahájením každého nového zpracování osobních údajů provádí organizace vždy základní analýzu rizik zpracování těchto údajů s ohledem na práva subjektů údajů a posuzuje, zda stávající zavedená pravidla ochrany osobních údajů v organizaci jsou dostatečná k eliminaci hrozících rizik a nové zpracování osobních údajů zahájí jen v případě, že nastavená pravidla vyhovují.

Pokud organizace zjistí, že aktuálně nastavená pravidla nestačí, provede podrobnější analýzu a rozšíří organizační a technická opatření tak, aby zabezpečení bylo adekvátní pravděpodobným rizikům, a teprve pak nové zpracování osobních údajů zahájí.

Pokud organizace na základě provedené podrobnější analýzy a posouzení provedených opatření zjistí, že ani při vynaložení odpovídajícího rozšířeného úsilí nemůže riziko neoprávněného nebo protiprávního přístupu vyloučit (vysoké reziduální riziko), bude konzultovat vhodný způsob zabezpečení a ochrany s Úřadem na ochranu osobních údajů (dále v textu jen ÚOOÚ) = tzv. předchozí konzultace. Teprve po zavedení dozorovým úřadem doporučených opatření zahájí zpracování osobních údajů.

Jako veřejný subjekt zavedla organizace funkci pověřence pro ochranu osobních údajů:

  • činnost pověřence pro ochranu osobních údajů je vykonávána prostřednictvím vlastního pracovníka nebo prostřednictvím externího subjektu
  • organizace oznámila jméno/název pověřence dozorovému úřadu (ÚOOÚ)


Pověřenec pro ochranu osobních údajů je konkrétně identifikován v příloze, jejíž součástí je i příslušný pracovně - právní dokument (pokud je pověřencem vlastní pracovník) nebo smlouva (pokud je pověřencem externí subjekt). 

Pověřenec pro ochranu osobních údajů má tyto základní povinnosti:

  • poradenská a informační činnost
  • monitoring dodržování ochrany osobních údajů
  • ohlašování incidentů dozorovému úřadu (ÚOOÚ), případně i subjektům údajů

Předávání osobních údajů třetím stranám se realizuje:
 

  • výhradně v tuzemsku

Ohlašování případů incidentů zabezpečení osobních údajů:

  • incidenty zabezpečení osobních údajů hlásí správce dozorovému úřadu (ÚOOÚ) bez zbytečného odkladu (pokud možno nejpozději do 72 hodin od okamžiku, kdy se o události dozvěděl), ledaže je nepravděpodobné, že by toto porušení mělo za následek riziko pro práva a svobody fyzických osob
  • jakmile zpracovatel zjistí porušení zabezpečení osobních údajů, ohlásí je bez zbytečného odkladu správci
  • ohlášení incidentu dozorovému úřadu musí obsahovat:
    • popis povahy daného případu porušení zabezpečení osobních údajů včetně, pokud je to možné, kategorií a přibližného počtu dotčených subjektů údajů a kategorií a přibližného množství dotčených záznamů osobních údajů
    • jméno a kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů nebo jiného kontaktního místa, které může poskytnout bližší informace
    • popis pravděpodobných důsledků porušení zabezpečení osobních údajů
    • popis opatření, která správce přijal nebo navrhl k přijetí s cílem vyřešit dané porušení zabezpečení osobních údajů, včetně případných opatření ke zmírnění možných nepříznivých dopadů
  • správce dokumentuje veškeré případy porušení zabezpečení osobních údajů, přičemž uvede skutečnosti, které se týkají daného porušení, jeho účinky a přijatá nápravná opatření
  • pokud je pravděpodobné, že určitý případ porušení zabezpečení osobních údajů bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, oznámí správce toto porušení bez zbytečného odkladu i subjektu/subjektům údajů

Obecné pokyny týkající se všech agend

Postup pro poskytování informací o zpracování osobních údajů subjektům údajů v rámci informační povinnosti správce (pokyny subjektům údajů, které se týkají poskytování informací o zpracování osobních údajů, jsou organizací zveřejňovány a v případě potřeby aktualizovány prostřednictvím vlastních webových stránek nebo prostřednictvím vývěsní desky v objektu sídla organizace, případně prostřednictvím obojího).

  • druhy podání
    • Žádost o informace o zpracovávání osobních údajů
    • Žádost o opravu zpracovávaných osobních údajů
    • Žádost o výmaz zpracovávaných osobních údajů
    • Žádost o předání zpracovávaných osobních údajů třetí straně
    • Námitka proti zpracovávání osobních údajů
  • možné způsoby žádostí
    • forma (osobní, písemná, elektronická)
    • adresa pro doručení
      • pro osobní podání Hradecká 1219/11a, 500 03 Hradec Králové
      • prostřednictvím datové schránky 3sj4daf
  • protože jde o osobní údaje, je nutné vždy ověřit totožnost žadatele
    • při písemném podání doručeném poštou musí být podpis žadatele na žádosti úředně ověřen
    • při osobním podání se musí žadatel legitimovat platným občanským průkazem (u cizinců platným pasem nebo obdobným průkazem)
    • při elektronickém podání musí být dokument podepsán kvalifikovaným elektronickým podpisem nebo musí být podání provedeno prostřednictvím Datové schránky žadatele – oprávněné fyzické osoby
  • termín odpovědi 
    • do 1 měsíce ode dne podání žádosti
    • v případě složitějších případů je správce oprávněn rozhodnout o prodloužení lhůty až na 3 měsíce ode dne podání žádosti. O prodloužení lhůty pak informuje žadatele, a to do 1 měsíce ode dne podání žádosti
  • v případě nedůvodných, nepřiměřených nebo šikanózních podání lze
    • poskytnutí informací zpoplatnit
    • odmítnout podání vyhověts

Záznamy o činnostech zpracovávání - podrobný popis jednotlivých agend a pro nakládání s osobními údaji v nich zpracovávanými

Protože má společnost počet zaměstnanců nižší než 250, nemusela by podle platné legislativy vést záznamy o činnostech zpracování, avšak s ohledem na skutečnost, že všechny osobní údaje ve svých agendách zpracovává systematicky, a nikoli jen příležitostně, záznamy o činnostech zpracování vede a jsou popsány u jednotlivých agend v této kapitole. 

Kamerový systém

  • Agenda (komodita, úloha): kamerový systém
  • Účel zpracování: Kamerový systém snímá venkovní prostory (přístupové cesty, parkoviště) na pozemcích v majetku organizace, prosklené plochy a vstupní dveře ze strany přilehlé k městské komunikaci (chodník a ulice) a vnitřní prostory vstupů do objektů v majetku organizace za účelem zajištění bezpečnosti objektů a ochrany zdraví a majetku.
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ
  • Rozsah (výčet) OÚ: kamerový záznam
  • Prostředky zpracování:
    • CCTV či IP Kamery
    • Výpočetní technika v kanceláři "Ředitel ŠJ"
    • Program Kamerový systém 7.02, vydavatel CS TOP, sr.o.
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří se záznamy z kamerového systému pracují:
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: veškeré fyzické osoby, které se dostanou do záběru kamerového systému
  • Zákonné důvody zpracování:
    • Oprávněný zájem správce
  • Doba uchovávání: 3 dny
  • Způsob uchovávání dat OÚ: elektronické
  • Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ:
    • Kde: v objektu organizace
    • Kdo: Svátek Mártin
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: automatické průběžné nahrávání kamerového záznamu z instalovaných kamer do úložiště záznamového zařízení
      • V případě potřeby mohou oprávnění pracovníci prohlížet dostupné kamerové záznamy a pořizovat z nich kopie, které se po předání oprávněným subjektům a po vyřešení sledované události likvidují
      • Likvidace (výmaz): starší data se automaticky přepisují novými daty
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ
    • Elektronická data
      • Umístění: obrazové záznamové zařízení v kanceláři "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: Svátek Martin
      • Zálohování: NE
      • Šifrování: NE
      • Výmaz: starší data se automaticky přepisují novými daty
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům 
    • v tuzemsku:
      • běžně k němu nedochází, pouze na základě výzvy orgánů činných v trestním řízení, případně na základě rozhodnutí soudu
      • příjemci OÚ: orgány činné v trestním řízení, případně jiná oprávněná fyzická nebo právnická osoba, a to výhradně na základě pravomocného soudního rozhodnutí
      • důvod předávání: zajištění důkazních prostředků nebo pravomocné rozhodnutí soudu
      • způsob: elektronická podoba kamerového záznamu
      • cesty: většinou osobně nebo zabezpečenými kanály
    • do zemí EU a EHP ani do třetích zemí k předávání nedochází
  • Správce agendy: Svátek Martin
  • Způsob a forma poskytování informací o zpracovávání OÚ subjektům údajů: Všechny vstupní prostory jsou opatřeny upozorněním na existenci kamerového systému s uvedením zodpovědné osoby, u níž je možné získat informace.

Personalistika a podklady pro mzdy

  • Agenda (komodita, úloha): personalistika a podklady pro mzdy
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ a z citlivých údajů jen obecný údaj o kategorii osob se zdravotním postižením a posudek lékaře o schopnosti vykonávat práci na konkrétní pozici, případně o pracovních omezeních ze zdravotního stavu plynoucích
  • Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje a další OÚ, které se bezprostředně vztahují k výkonu zaměstnání
    • jméno a příjmení, titul, příp. rodné příjmení
    • datum narození
    • rodné číslo
    • adresa trvalého pobytu
    • adresa přechodného pobytu
    • státní příslušnost
    • místo narození
    • číslo občanského průkazu
    • rodinný stav
    • nejvyšší ukončené vzdělání
    • telefonní číslo
    • číslo bankovního účtu
    • e-mailová adresa
    • rodná čísla rodinných příslušníků (manžela, manželky, dětí)
    • zdravotní pojišťovna
    • informace o kategorii osob se zdravotním postižením
    • dokumentace z pracovně - lékařských prohlídek a posouzení zdravotní způsobilosti zaměstnanců k vykonávané práci
    • informace o probíhajících exekucích zaměstnanců a uchazečů o zaměstnání
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Osobní dotazníky
    • Životopisy
    • Zápočtový list z předchozího zaměstnání
    • Ostatní personální dokumentace
  • Prostředky zpracování:
    • Výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ" 
    • Program: Office, vydavatel Microsoft
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců:
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci organizace a uchazeči o zaměstnání v organizaci
  • Zákonné důvody zpracování:
    • Právní povinnost vyplývající z pracovně - právních vztahů
    • Oprávněný zájem správce
    • Udělený souhlas subjektu údajů u uchazečů o zaměstnání
      • Forma souhlasu:
        • Písemná
        • Elektronická
    • Odvolatelnost souhlasu
  • Doba uchovávání: Po dobu výběrového řízení a lhůty pro odvolací řízení (nedá-li uchazeč souhlas se zpracováním delším) a po dobu trvání pracovně - právního vztahu
  • Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
  • Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ:
    • Kde: kancelář "Ředitel ŠJ"
    • Kdo: Svátek Martin 
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: osobně nebo elektronicky přímo od subjektů údajů
      • Aktualizace: od zaměstnanců při jakékoli změně vztahující se k pracovněprávnímu vztahu
      • Likvidace (výmaz): u nevybraných uchazečů po skončení lhůty pro odvolací řízení a skončení platnosti souhlasu, u zaměstnanců po skončení pracovního poměru a doběhnutí ochranné lhůty, u zákony stanovené doby archivace po tuto stanovenou dobu
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ:
    • Listinné dokumenty
      • Umístění: kancelář "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: Svátek Martin
      • Formy zabezpečení:
        • Uzamykatelné místnosti
        • Uzamykatelné skříně
        • EZS
    • Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
    • Elektronická data
      • Umístění: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: zabezpečen heslem
      • Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle  6 měsíců
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: stejně jako u listinných dokumentů
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
  • Správce agendy: Svatek Martin

Mzdy

  • Agenda (komodita, úloha): zpracování mezd vlastních zaměstnanců
  • Účel zpracování: Organizace v souladu s pracovně - právními předpisy zpracovává osobní údaje a vede osobní spisy zaměstnanců a provádí výpočet mezd pro vlastní zaměstnance
  • Role: správce
  • Smlouva se Zpracovatelem: ANO
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ a z citlivých údajů jen obecný údaj o kategorii osob se zdravotním postižením a posudek lékaře o schopnosti vykonávat práci na konkrétní pozici, případně o pracovních omezeních ze zdravotního stavu plynoucích
  • Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje a další OÚ, které se bezprostředně vztahují k výkonu zaměstnání
    • jméno a příjmení, titul, příp. rodné příjmení
    • datum narození
    • rodné číslo
    • adresa trvalého pobytu
    • adresa přechodného pobytu
    • státní příslušnost
    • místo narození
    • číslo občanského průkazu
    • rodinný stav
    • nejvyšší ukončené vzdělání
    • telefonní číslo
    • číslo bankovního účtu
    • e-mailová adresa
    • rodná čísla rodinných příslušníků (manžela, manželky, dětí)
    • zdravotní pojišťovna
    • informace o kategorii osob se zdravotním postižením
    • dokumentace z pracovně-lékařských prohlídek a posouzení zdravotní způsobilosti zaměstnanců k vykonávané práci 
    • informace o probíhajících exekucích
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Osobní spisy:
      • Pracovní smlouva včetně všech dodatků
      • Mzdové výměry
      • Prohlášení poplatníka daně ze závislé činnosti
      • Zápočtový list z předchozího zaměstnání
      • Osobní dotazník zaměstnance
      • Potvrzení OSSZ o výkonu SVČ
      • Potvrzení o absolvovaném školení BOZP a PO
      • Dokumenty týkající se rodinných příslušníků (kopie rodných listů dětí uplatňovaných jako vyživované, potvrzení o výši příjmů manžela/manželky apod.)
      • Změny zdravotní pojišťovny
      • Rozhodnutí Správy sociálního zabezpečení o přiznání OZZ nebo invalidity
      • Dokumentace ze vstupních, průběžných a výstupních zdravotních prohlídek
      • Souhlas zaměstnance s prováděním srážek ze mzdy
      • Mzdové listy
      • Evidenční listy důchodového pojištění
      • Rozhodnutí o exekucích
      • Rozsudky o svěření do péče
      • Smlouvy o penzijním připojištění nebo životním pojištění
      • Prohlášení o seznámení se zásadami používání programů ve společnosti
      • Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti
      • Vydaná Potvrzení o výši příjmů
      • Posudek při ukončení pracovního poměru
      • Zápočtových list při ukončení pracovního poměru
  • Prostředky zpracování:
    • Výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Účtárna"
    • Program: Avensio, vydavatel Alfa Software, sr.o.
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří mzdy zpracovávají:
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci organizace
  • Zákonné důvody zpracování:
    • Právní povinnost daná platnou legislativou pro pracovně - právní vztahy
  • Doba uchovávání: po dobu trvání pracovního poměru a po dobu ochranné lhůty, u zákony stanovené doby archivace po tuto stanovenou dobu
  • Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
  • Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ:
    • Kde: kancelář "Účetní"
    • Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana pověřený zaměstnanec zpracovatele - vždy v přítomnosti některého z pověřených zaměstnanců správce
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: převzetím od ředitele organizace nebo přímo od zaměstnanců
      • Aktualizace: od zaměstnanců při jakékoli změně vztahující se k pracovně právnímu vztahu
      • Likvidace (výmaz): po skončení pracovního poměru a doběhnutí ochranné lhůty se v souladu se skartačním a archivačním řádem skartují ty části osobního spisu, u nichž není povinná archivace, obdobně to platí i pro elektronické zpracování mezd
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ:
    • Listinné dokumenty
      • Umístění: v kanceláři "Účetní" v uzamykatelných skříních
      • Přístup: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, pověřený zaměstnanec zpracovatele - vždy v přítomnosti některého z pověřených zaměstnanců správce
      • Formy zabezpečení: 
        • Uzamykatelné místnosti
        • Uzamykatelné skříně
        • EZS
      • Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
    • Elektronická data
      • Umístění: lokální počítač v kanceláři "Účtárna"
      • Přístup: zabezpečen heslem
      • Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle  6 měsíců
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: v souladu se skartačním a archivačním řádem a s platnou legislativou
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům:
    • v tuzemsku
      • dochází k předávání
      • příjemci OÚ: finanční úřady, zdravotní pojišťovny a správy sociálního zabezpečení
      • důvod předávání: zákonná povinnost
      • způsob: listinné nebo elektronické
      • cesty: osobní předání na příslušných institucích nebo zaslání prostřednictvím datových schránek
      • zabezpečení: zabezpečený kanál datových schránek
    • do zemí EU a EHP ani do 3. zemí k předávání OÚ nedochází
  • Správce agendy: Svátek Martin

Evidence docházky

  • Agenda (komodita, úloha): evidence docházky
  • Účel zpracování: systém pro plnění zákonné povinnosti evidovat docházku do zaměstnání u zaměstnanců a evidence přítomnosti u žáků
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ
  • Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
    • jméno a příjmení, titul
    • osobní číslo
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Výkazy práce
  • Prostředky zpracování
    • Výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
    • Program Office, vydavatel Microsoft
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci a žáci organizace
  • Zákonné důvody zpracování
    • Právní povinnost
    • Oprávněný zájem organizace
  • Doba uchovávání: dle platné legislativy
  • Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
  • Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ:
    • Kde: výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
    • Kdo: Svátek Martin
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: od zaměstnanců
      • Aktualizace: dle informací od zaměstnanců
      • Likvidace (výmaz): po ukončení pracovně právního vztahu zaměstnance a doběhnutí zákonné lhůty pro archivaci
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ:
    • Listinné dokumenty:
      • Umístění: kancelář "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: Svátek Martin
      • Formy zabezpečení:
        • Uzamykatelné místnosti
        • Uzamykatelné skříně
        • EZS
      • Likvidace – skartace: dle platné legislativy a dle skartačního a archivačního řádu organizace
    • Elektronická data:
      • Umístění: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: zabezpečen heslem
      • Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle  6 měsíců
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: jakmile pominou důvody zpracování docházky
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: 
    • v tuzemsku
      • dochází k předávání pouze v rámci organizace
    • do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
  • Správce agendy: Svátek Martin

Účetní doklady obsahující osobní údaje

  • Agenda (komodita, úloha): Účetní doklady obsahující osobní údaje
  • Účel zpracování: platné účetní a daňové (DPH, DPFO, DPPO aj.) zákony ukládají evidovat OÚ jak ve vztahu k vlastním zaměstnancům, tak i k obchodním partnerům – fyzickým osobám
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ
  • Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
    • jméno a příjmení, titul
    • odběratelem nebo dodavatelem uvedená adresa
    • IČO, DIČ
    • navštívená místa v rámci pracovních cest
    • telefonní číslo
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Vystavené a přijaté účetní a daňové doklady
    • Cestovní příkazy a vyúčtování cestovních náhrad
    • Kopie účetních a daňových dokladů zaměstnanců, kterými prokazují oprávněnost nárokování přiznaných náhrad
  • Prostředky zpracování:
    • Výpočetní technika: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
    • Program :
      • Stravné, vydavatel Veřejná informační služba, spol. s r.o.
      • Zabezpečený účetní systém Královéhradeckého kraje
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci společnosti a obchodní partneři (dodavatelé nebo odběratelé) – fyzické osoby
  • Zákonné důvody zpracování
    • Právní povinnost
    • Oprávněný zájem správce
    • Plnění smlouvy
  • Doba uchovávání: po dobu povinné archivace z hlediska platné legislativy (zákon o účetnictví, zákon o DPH, zákon o dani z příjmu aj.)
  • Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
  • Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ:
    • Kde: kanceláře "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
    • Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla
    • Jak
      • Způsob získání OÚ: od podnikající fyzické osoby nebo od zaměstnance
      • Aktualizace: na základě informace od podnikající fyzické osoby nebo od zaměstnance
      • Likvidace (výmaz): po skončení lhůty pro povinnou archivaci
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ:
    • Listinné dokumenty
      • Umístění: kanceláře "Pokladny" a "Archiv"
      • Přístup: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla
      • Formy zabezpečení:
        • Uzamykatelné místnosti
        • Uzamykatelné skříně
        • EZS
      • Likvidace – účtárna archivuje listinné dokumenty po dobu stanovenou archivačním a skartačním řádem organizace a platnou legislativou
    • Elektronická data
      • Umístění: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ" a vzdálený server Královéhradeckého kraje
      • Přístup: zabezpečen heslem
      • Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle  6 měsíců
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: po skončení lhůty pro povinnou archivaci
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům 
    • v tuzemsku
      • dochází k předávání v případě kontroly
      • příjemci OÚ: většinou finanční úřady, ale i jiné státní instituce
      • důvod předávání: zákonná povinnost
      • způsob: listinné nebo elektronické
      • cesty: osobní předání na příslušných institucích nebo zaslání prostřednictvím datových schránek
      • zabezpečení: zabezpečený kanál datových schránek
    • do zemí EU a EHP ani do 3. zemí k předávání OÚ nedochází
  • Správce agendy: Hrivňáková Světlana, Kostelecká Veronika
  • Zálohy dat interních systémů
  • Agenda (komodita, úloha): práce se zálohami dat
  • Účel zpracování: Organizace realizuje u svých počítačových systémů periodickou zálohu dat z důvodů zajištění dostupnosti těchto systémů v případech poruch, havárií či jiných výpadků dostupnosti systémů a ztráty dat
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ, jen výjimečně citlivé OÚ
  • Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity se liší dle systému, jehož data jsou zálohovány. Nejčastěji se jedná o tyto OU:
    • Osobní údaje z agendy “Personalistika a podklady pro mzdy”
    • Osobní údaje z agendy “Mzdy”
    • Osobní údaje z agendy “Evidence docházky”
    • Osobní údaje z agendy “Účetní doklady obsahující osobní údaje”
    • Osobní údaje z agendy “Provoz portálu Strava.cz”
    • Osobní údaje z agendy “Elektronická komunikace”
    • Osobní údaje z agendy “Evidence úrazů strávníků”
    • Osobní údaje z agendy “Evidence pracovních úrazů zaměstnanců”
    • Osobní údaje z agendy “Systém pro evidenci strávníků”
    • Osobní údaje z agendy “Evidence dodavatelů”
    • Osobní údaje z agendy “Elektronický archiv došlé papírové pošty”
    • Osobní údaje z agendy “Evidence žádostí subjektů údajů”
    • Osobní údaje z agendy “BOZP a PO”
  • Prostředky zpracování
    • Výpočetní technika v sídle organizace
    • Program: funkčnost jednotlivých programů a funkčnost operačního systému 
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci, strávníci, jejich zákonní zástupci a další osoby z okruhu obchodních partnerů 
  • Zákonné důvody zpracování:
    • Oprávněný zájem organizace
  • Doba uchovávání: po dobu nutnou k vyřešení problému
  • Způsob uchovávání dat OÚ: elektronické
    • Pokud zpracovávání záloh dat provádí externí subjekt (zpracovatel), je s ním na tuto činnost sepsána smlouva
  • Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ:
    • Kde: v sídle organizace
    • Kdo: zaměstnanci organizace využívající pracovní počítače
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: automatizovaná a manuální záloha dat 
      • Aktualizace: dle nastavené doby a četnosti zálohování dochází k přepsání starší zálohy novější. 
      • Likvidace (výmaz): jakmile je problém vyřešen nebo uplynul interval zálohování, je záloha smazána či přepsána zálohou novější
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ:
    • Elektronická data:
      • Umístění: externí disk
      • Přístup: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: jakmile pominou důvody uložení zálohy dat
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
  • Správce agendy: Svátek Martin

Provoz portálu Strava.cz

  • Agenda (komodita, úloha): provoz internetové aplikace pro objednávání stravy externím zpracovatelem
  • Účel zpracování: Aplikace slouží pro objednávání stravy ve školní jídelně strávníkům tohoto zařízení po internetu
  • Role: správce
  • Potřeba smlouvy se zpracovatelem – ANO, mezi správcem a zpracovatelem je uzavřena smlouva
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ
  • Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
    • jméno a příjmení, titul
    • e-mailová adresa
    • evidenční číslo strávníka
    • přihlašovací jméno a heslo
    • ID v školním IS
  • Prostředky zpracování
    • Výpočetní technika
    • Program Stravné, vydavatel Veřejná informační služba
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: strávníci jídelny – fyzické osoby
  • Zákonné důvody zpracování
    • Plnění smlouvy
    • Udělený souhlas subjektu údajů
      • Forma souhlasu
        • Elektronická
  • Doba uchovávání: po dobu stravování a dobu možné reklamace
  • Způsob uchovávání dat OÚ: elektronické
  • Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ:
    • Kde: na internetovém serveru mimo sídlo organizace
    • Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla, Zajícová Jiřina, Hlinka Petr
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: od strávníků školní jídelny
      • Aktualizace: od strávníků školní jídelny v případě změny a zasláním aktualizovaných dat zpracovateli
      • Likvidace (výmaz): zasláním informace zpracovateli
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ:
    • Elektronická data:
      • Umístění: na internetovém serveru mimo sídlo organizace
      • Přístup: zabezpečený přístup pouze pro oprávněné strávníky školní jídelny
      • Zálohování: v rámci pravidelného zálohování u zpracovatele
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: na základě zaslání informace zpracovateli
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům 
    • v tuzemsku
      • dochází k předávání
      • příjemci OÚ: provozovatel internetového portálu
      • důvod předávání: plnění smlouvy o poskytnutí služby
      • způsob předávání: elektronické
      • cesty: po internetu
      • zabezpečení: autentifikované a šifrované připojení
    • mimo tuzemsko
      • do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
  • Správce agendy: Svátek Martin

Elektronická komunikace

  • Agenda (komodita, úloha): Systémy určené k elektronické komunikaci jak uvnitř organizace, tak i mimo ni
  • Účel zpracování: Organizace používá e-mailovou poštu a další systémy elektronické komunikace jako běžný komunikační kanál se zaměstnanci, strávníky a jejich zákonnými zástupci, obchodními partnery, orgány státní moci a zřizovatelem. Z tohoto důvodu eviduje jména a e-mailové adresy a názvy uživatelských účtů 
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ
  • Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
    • jméno a příjmení, titul
    • příjemcem/odesilatelem uvedený obchodní název
    • e-mailová adresa
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Archiv e-mailové komunikace
  • Prostředky zpracování
    • Výpočetní technika všech zaměstnanců organizace, kteří mají přístup k pracovním počítačům
    • Samostatný poštovní modul Outlook, vydavatel Microsoft
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci organizace, žáci, jejich zákonní zástupci, zástupci obchodních partnerů a jakékoliv další fyzické osoby, které prostřednictvím elektronické komunikace organizaci sdělí své osobní údaje
  • Zákonné důvody zpracování
    • Oprávněný zájem správce
    • Plnění smlouvy
    • Udělený souhlas subjektu údajů
      • Forma souhlasu
        • Písemná
        • Elektronická
    • Odvolatelnost souhlasu
  • Doba uchovávání: po dobu trvání pracovně - právního vztahu, po dobu trvání obchodně - právního vztahu a zároveň po dobu platnosti souhlasu
  • Způsob uchovávání dat OÚ: elektronické
  • Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ:
    • Kde: na výpočetní technice v sídle organizace a vzdálených poštovních serverech
    • Kdo: oprávnění zaměstnanci většiny oddělení organizace s výjimkou dělnických podpůrných profesí (úklid a údržba)
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: přímo od fyzických osob 
      • Aktualizace: každý zaměstnanec má povinnost aktualizovat kontakty, kdykoli se o nich dozví
      • Likvidace (výmaz): pokud konkrétní fyzická osoba přestane subjekt ve vztahu k organizaci zastupovat, je její pozice v informačním systému přepsána novým kontaktem
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ:
    • Elektronická data:
      • Umístění: na zabezpečených poštovních serverech a lokálních počítačích v organizace
      • Přístup: je umožněn všem oprávněným pracovníkům organizace
      • Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle  6 měsíců
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: manuální výmaz neprodleně po ukončení doby uchovávání
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
  • Správce agendy: Svátek Martin

Evidence úrazů strávníků

  • Agenda (komodita, úloha): Evidence úrazů strávníků
  • Účel zpracování: Organizace v souladu s platnou legislativou eviduje údaje o způsobených úrazech žáků v rámci výuky a s těmito informacemi seznamuje dotčené orgány, kterými jsou Česká školní inspekce a zdravotní pojišťovny prostřednictvím webového portálu InspisDATA případně přes portál dané zdravotní pojišťovny, kam je takováto informace hlášena
  • Role: zpracovatel
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ i citlivé OÚ
  • Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje a další OÚ, které se bezprostředně vztahují ke vzniklému úrazu žáka
    • jméno a příjmení
    • datum narození
    • datum a čas úrazu
    • místo úrazu
    • vykonávaná činnost při vzniku úrazu
    • zraněná část těla
    • popis úrazového děje
    • příčina úrazu
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Kniha úrazů
    • Hlášení úrazu
  • Prostředky zpracování
    • Výpočetní technika: webový portál InspisDATA, případně portál zdravotní pojišťovny
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: strávníci
  • Zákonné důvody zpracování
    • Právní povinnost 
  • Doba uchovávání: dle zákonných nařízení
  • Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
  • Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ
    • Kde: kancelář "Ředitel ŠJ"
    • Kdo: Svátek Martin
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: elektronicky importem ze školní matriky nebo přímo od subjektů údajů
      • Aktualizace: nedochází k aktualizaci
      • Likvidace (výmaz): z portálu InspisDATA po uzavření události, z listinné podoby knihy úrazů po uzavření agendy školního roku
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ
    • Listinné dokumenty
      • Umístění:kancelář "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: Svátek Martin
      • Formy zabezpečení: 
        • Uzamykatelné místnosti
        • Uzamykatelná skříň
        • EZS
      • Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
    • Elektronická data
      • Umístění: webový portál České školní inspekce
      • Přístup: zabezpečen přístupovými právy s heslem
      • Zálohování: dle plánu záloh IT systémů v rámci počítačové sítě České školní inspekce
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: v okamžiku vyřízení agendy
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: 
    • k předávání OÚ v tuzemsku dochází
      • příjemci OÚ: ČŠI, zdravotní pojišťovny
      • důvod předávání: zákonná povinnost
      • způsob: automatizovaným přenosem dat, osobně
      • cesty: elektronicky
      • zabezpečení: autorizovaný přístup do systémů na základě loginu a hesla
    • do zemí EU a EHP ani do 3. zemí k předávání OÚ nedochází 
  • Správce agendy: Svátek Martin

Evidence pracovních úrazů zaměstnanců

  • Agenda (komodita, úloha): Evidence pracovních úrazů zaměstnanců organizace
  • Účel zpracování: Organizace v souladu s platnou legislativou eviduje údaje o vzniklých pracovních úrazech svých zaměstnanců 
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ i citlivé OÚ
  • Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje a další OÚ, které se bezprostředně vztahují k pracovnímu úrazu zaměstnance
    • jméno a příjmení, titul
    • datum narození
    • datum a čas úrazu
    • místo úrazu
    • vykonávaná činnost při vzniku úrazu
    • zraněná část těla
    • popis úrazového děje
    • příčina úrazu
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Kniha úrazů
    • Záznam o úrazu
  • Prostředky zpracování
    • Výpočetní technika v kanceláři "Ředitel ŠJ"
    • Program: Office, vydavatel Microsoft
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci organizace
  • Zákonné důvody zpracování
    • Právní povinnost 
  • Doba uchovávání: dle zákonných nařízení
  • Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
  • Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ
    • Kde: kancelář "Ředitel ŠJ"
    • Kdo: Svátek Martin
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: od zraněné fyzické osoby, případně od svědků úrazu
      • Aktualizace: nedochází k aktualizaci
      • Likvidace (výmaz): po proběhnutí doby zákonné archivace
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ
    • Listinné dokumenty
      • Umístění: kancelář Ředitel "ŠJ"
      • Přístup: Svátek Martin
      • Formy zabezpečení:
        • Uzamykatelné místnosti
        • Uzamykatelná skříň
        • EZS
      • Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou
    • Elektronická data
      • Umístění: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: Svátek Martin
      • Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle  6 měsíců
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: po proběhnutí doby zákonné archivace
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: 
    • k předávání OÚ v tuzemsku dochází
      • příjemci OÚ: dotčené orgány státní správy (OIBP, zdravotní pojišťovny apod.)
      • důvod předávání: zákonná povinnost
      • způsob předávání: listinné i elektronické
      • cesty: doporučeným dopisem nebo prostřednictvím datových schránek
      • zabezpečení: poštovní přeprava nebo zabezpečený kanál datových schránek 
    • k předávání mimo EU a EHP ani do 3. zemí nedochází
  • Správce agendy: Svátek Martin

Systém pro evidenci strávníků

  • Agenda (komodita, úloha): evidence strávníků
  • Účel zpracování: Vedení evidence osob, které se v organizaci stravují, a s tím spojené sledování úhrad stravného, objednávek a odhlašování jídel
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ 
  • Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje a další OÚ, které se bezprostředně vztahují k zajištění stravování
    • jméno a příjmení, titul, příp. rodné příjmení
    • datum narození
    • rodné číslo
    • adresa trvalého pobytu
    • adresa přechodného pobytu
    • jméno a příjmení, titul zákonného zástupce 1
    • adresa trvalého bydliště zákonného zástupce 1
    • telefonní číslo zákonného zástupce 1
    • e-mailová adresa zákonného zástupce 1
    • jméno a příjmení, titul zákonného zástupce 2
    • adresa trvalého bydliště zákonného zástupce 2
    • telefonní číslo zákonného zástupce 2
    • e-mailová adresa zákonného zástupce 2
    • informace o zvláštním stravovacím režimu
    • číslo bankovního účtu
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Karta strávníka
    • Přehled čerpání stravy
    • Přehled finanční bilance strávníka
    • Ostatní agendy stravného
  • Prostředky zpracování
    • Výpočetní technika: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
    • Program Stravné, vydavatel Veřejná informační služba
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: strávníci a zaměstnanci
  • Zákonné důvody zpracování
    • Právní povinnost vyplývající ze zákonných nařízení
    • Oprávněný zájem správce
  • Doba uchovávání: po dobu využívání stravovacích služeb 
  • Způsob uchovávání OÚ: listinné i elektronické
  • Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ
    • Kde: kanceláře "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
    • Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: osobně nebo elektronicky přímo od subjektů údajů
      • Aktualizace: od subjektu OÚ při jakékoli změně vztahující se k čerpání stravovacích služeb
      • Likvidace (výmaz): po ukončení čerpání stravovacích služeb
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ
    • Listinné dokumenty
      • Umístění: kanceláře "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla
      • Formy zabezpečení: 
        • Uzamykatelná místnost
        • Uzamykatelná skříň
        • EZS
      • Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
    • Elektronická data
      • Umístění: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kancelář "Účetní" a kancelář "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: zabezpečen heslem
      • Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle  6 měsíců
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: stejně jako u listinných dokumentů, u elektronických dat u vedoucí jídelny v okamžiku ukončení čerpání stravovacích služeb
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
  • Správce agendy: Svátek Martin

Evidence dodavatelů

  • Agenda (komodita, úloha): Evidence osob, které zastupují dodavatele organizace
  • Účel zpracování: Organizace v souladu se svými oprávněnými zájmy vede evidenci fyzických osob, které jménem dodavatele obvykle vedou obchodní jednání s organizací  
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ 
  • Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje 
    • jméno a příjmení, titul
    • dodavatelem uvedená adresa
    • dodavatelem uvedený obchodní název
    • IČO, DIČ
    • telefonní číslo
    • e-mailová adresa
    • číslo bankovního účtu
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Evidence dodavatelů
  • Prostředky zpracování
    • Výpočetní technika: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kancelář "Účetní", kancelář "Kuchyně" a kancelář "Ředitel ŠJ"
    • Program
      • Office, vydavatel Microsoft
      • Sklad, vydavatel Veřejná informační služba
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: vlastní zaměstnanci společnosti a další osoby
  • Zákonné důvody zpracování
    • Oprávněný zájem správce
    • Udělený souhlas subjektu údajů
      • Forma souhlasu
        • Písemná
        • Elektronická
      • Odvolatelnost souhlasu
  • Doba uchovávání: po dobu trvání smluvního vztahu s dodavatelem nebo do odvolání souhlasu
  • Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
  • Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ
    • Kde: kanceláře "Pokladny", kancelář "Účetní", kancelář "Kuchyně" a kancelář "Ředitel ŠJ"
    • Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla, Zajícová Jiřina, Hlinka Petr
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: osobně nebo elektronicky přímo od subjektů údajů
      • Aktualizace: od subjektu údajů při jakékoli změně vztahující se k předmětu agendy, nejčastěji změna kontaktních údajů
      • Likvidace (výmaz): po ukončení obchodního vztahu s dodavatelem
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ
    • Listinné dokumenty
      • Umístění: kanceláře "Pokladny", kancelář "Účetní", kancelář "Kuchyně" a kancelář "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Chlupová Iveta, Kostelecká Veronika, Bernardová Karla, Zajícová Jiřina, Hlinka Petr
      • Formy zabezpečení: 
        • Uzamykatelné místnosti
        • Uzamykatelné zásuvky
        • EZS
      • Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
    • Elektronická data
      • Umístění: lokální počítače v kancelářích "Pokladny", kanceláři "Účetní", kanceláiř "Kuchyně" a kanceláiř "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: zabezpečen heslem
      • Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle  6 měsíců
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: stejně jako u listinných dokumentů v souladu se skartačním řádem organizace
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
  • Správce agendy: Svátek Martin

Kniha došlé pošty

  • Agenda (komodita, úloha): Kniha došlé pošty
  • Účel zpracování: Organizace eviduje veškerou došlou listinou poštu (krom nevyžádané obchodní korespondence – nabídky, letáky apod.), v níž mohou být kontakty na fyzické osoby
  • Role: správce (nejde však o zpracování osobních údajů v pravém slova smyslu)
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ
  • Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
    • jméno a příjmení, titul
    • poštovní adresa
    • obchodní název
    • IČO, DIČ
    • telefonní číslo
    • e-mailová adresa
  • Prostředky zpracování
    • Kniha došlé pošty
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s OÚ:
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: fyzické osoby uvedené v došlých písemnostech
  • Zákonné důvody zpracování
    • Plnění smlouvy
    • Právní povinnost
    • Oprávněný zájem správce
  • Doba uchovávání: po dobu povinné archivace a po dobu trvání oprávněného zájmu správce
  • Způsob uchovávání dat OÚ: listinné
  • Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ:
    • Kde: došlé listinné dokumenty jsou zakládány do příslušných listinných agend, samotná evidence došlé pošty je zpracovávána v kanceláři "Ředitel ŠJ"
    • Kdo: Svátek Martin, Hrivňáková Světlana, Kostelecká Veronika
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: ze zaslaných písemností
      • Aktualizace: nedochází k žádné aktualizaci
      • Likvidace (výmaz): po skončení potřeby příslušného dokumentu nebo po skončení povinné archivace
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ:
    • Listinné dokumenty jsou řešeny v rámci jednotlivých agend příslušných oddělení organizace podle jejich obsahu (viz. u jednotlivých agend)
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
  • Správce agendy: Svátek Martin

Evidence žádostí subjektů údajů

  • Agenda (komodita, úloha): Evidence žádostí o poskytnutí informací o zpracovávaných osobních údajích
  • Účel zpracování: Organizace v souladu se svými oprávněnými zájmy vede evidenci došlých žádostí o poskytnutí informací o zpracovávaných osobních údajích subjektů údajů, případně jejich zákonných zástupců. Současně eviduje i své odpovědi na tyto žádosti. 
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ 
  • Rozsah (výčet) OÚ: identifikační údaje 
    • jméno a příjmení, titul
    • adresa trvalého pobytu
    • vztah subjektu údajů ke správci osobních údajů
    • obchodní název
    • sídlo
    • datum narození
    • telefonní číslo
    • e-mailová adresa
    • vztah zákonného zástupce k subjektu údajů
    • jméno a příjmení, titul zákonného zástupce
    • adresa trvalého pobytu zákonného zástupce
    • datum narození zákonného zástupce
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Žádosti o poskytnutí informací o zpracovávaných osobních údajích
    • Evidence žádostí o poskytnutí informací
  • Prostředky zpracování
    • Výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
    • Program Office, vydavatel Microsoft
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: vlastní zaměstnanci organizace a další osoby
  • Zákonné důvody zpracování
    • Oprávněný zájem správce
    • Udělený souhlas subjektu údajů
      • Forma souhlasu
      • Písemná
      • Elektronická
    • Odvolatelnost souhlasu
  • Doba uchovávání: podle archivačního a skartačního řádu organizace
  • Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
  • Posouzení rizik: základní – není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ
    • Kde: kancelář "Ředitel ŠJ"
    • Kdo: Svátek Martin
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: osobně nebo elektronicky přímo od subjektů údajů
      • Aktualizace: od subjektu údajů při jakékoli změně vztahující se k předmětu agendy, nejčastěji změna kontaktních údajů
      • Likvidace (výmaz): podle archivačního a skartačního řádu organizace
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ
    • Listinné dokumenty
      • Umístění: kancelář "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: Svátek Martin
      • Formy zabezpečení: 
        • Uzamykatelné místnosti
        • Uzamykatelné zásuvky
        • EZS
      • Likvidace – skartace: v souladu se skartačním a archivačním řádem organizace a v souladu s platnou legislativou a oprávněnými zájmy organizace
    • Elektronická data
      • Umístění: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: zabezpečen heslem
      • Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle  6 měsíců
      • Šifrované uložení: NE
      • Výmaz: stejně jako u listinných dokumentů v souladu se skartačním řádem organizace
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
  • Správce agendy: Svátek Martin

Dokumentace BOZP a PO

  • Agenda (komodita, úloha): BOZP – bezpečnost a ochrana zdraví při práci a PO – požární ochrana
  • Účel zpracování: organizace má povinnost vést dokumentaci BOZP a PO, evidenci povinných lékařských prohlídek (vstupní, kontrolní, výstupní) a účasti zaměstnanců na předepsaných školeních
  • Role: správce
  • Kategorie OÚ: běžné OÚ
  • Rozsah (výčet) OÚ v rámci komodity:
    • jméno a příjmení, titul
    • adresa trvalého pobytu
    • datum narození
    • pracoviště v rámci organizace
    • pracovní zařazení v rámci organizace
  • Přehled dokumentů obsahujících zpracovávané OÚ:
    • Prezenční listy z absolvovaných školení
    • Seznam zaměstnanců a jejich zařazení do kategorií
    • Zaměstnanci podepsané vnitřní předpisy k BOZP a PO
    • Poukazy na lékařské vyšetření
  • Prostředky zpracování:
    • Výpočetní technika: lokální počítač v kanceláři "Ředitel ŠJ"
    • Program: Office, vydavatel Microsoft
  • Povinná mlčenlivost zaměstnanců
    • Ustanovení o povinné mlčenlivosti je samostatným dokumentem
  • Dotčené subjekty údajů: zaměstnanci organizace
  • Zákonné důvody zpracování
    • Právní povinnost
    • Oprávněný zájem správce 
  • Doba uchovávání: po dobu trvání pracovně právního vztahu a po dobu ochranné lhůty
  • Způsob uchovávání dat OÚ: listinné i elektronické
  • Potřeba smlouvy se zpracovatelem (při roli správce): není
  • Posouzení rizik: základní - není vysoké riziko úniku dat ani zneužití
  • Potřeba pověřence pro ochranu OÚ: JE
  • Zpracování OÚ:
    • Kde: v kanceláři "Ředitel ŠJ"
    • Kdo: Svátek Martin
    • Jak:
      • Způsob získání OÚ: od zaměstnanců
      • Aktualizace: od zaměstnanců
      • Likvidace (výmaz): po skončení pracovně právního vztahu a po doběhnutí ochranné lhůty
    • Profilování: NE
  • Zabezpečení a ochrana OÚ:
    • Listinné dokumenty:
      • Umístění: v kanceláři "Ředitel ŠJ"
      • Přístup: Svátek Martin
      • Formy zabezpečení:
        • Uzamykatelné místnosti
        • Uzamykatelné skříně
        • EZS
      • Likvidace – skartace: po skončení pracovně právního vztahu a po doběhnutí ochranné lhůty
    • Elektronická data
      • Umístění: v kanceláři "Ředitel ŠJ"
    • Přístup: zabezpečen heslem
    • Zálohování: na externí disk následně uložený v trezoru v intervalu nejdéle  6 měsíců
    • Šifrované uložení: NE
    • Výmaz: dle archivačního a skartačního řádu
  • Předávání OÚ oprávněným subjektům: do tuzemska, do zemí EU a EHP ani do 3. zemí nedochází k předávání
  • Správce agendy: Svátek Martin

 

Závěrečná ustanovení

Tento předpis bude průběžně revidován, doplňován a aktualizován na základě nových skutečností a nových používaných technologií pro zpracovávání osobních údajů.
Tento vnitřní předpis byl schválen statutárním zástupcem organizace.

 Nabývá účinnosti dne 25. května 2018.
 

Prosím vyčkejte

Bude to trvat jen chvíli